Αρχική Άρθρα

Διγλωσσία

Μπορεί να μάθει ένα παιδί  δύο ξένες γλώσσες από τον πρώτο χρόνο της ζωής του;

Η μεγάλη αύξηση του τουρισμού, η Ευρώπη χωρίς σύνορα που επιτρέπει την ελεύθερη διακίνηση και ανεύρεση εργασίας σ όλα τα κράτη-μέλη της και διάφοροι άλλοι παράγοντες,έχουν δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων στις σχέσεις των δύο φίλων. Εμφανίζονται όλο και περισσότερα νεαρά ζευγάρια που μιλούν διαφορετικές γλώσσες.

Η οικογένεια που στη συνέχεια δημιουργείται βρίσκεται αντιμέτωπη με ορισμένα ερωτήματα:

  • Πώς πρέπει να μιλά κανείς με το παιδί;
  • Μπορεί  άραγε η διγλωσσία να δημιουργήσει προβλήματα στην ανάπτυξη του λόγου;
  • Πότε και πώς πρέπει να ξεκινά ένα παιδί να μαθαίνει δύο γλώσσες;

 

Οι περισσότεροι γονείς επιθυμούν μιαν απάντηση πριν ακόμη το παιδί γεννηθεί. Οι πρώτοι συνήθως στους οποίους απευθύνονται είναι οι Παιδίατροι Νοητικής Ανάπτυξης.

Θα ενδιαφέρονταν λιγότερο, αν ήξεραν πόσο εύκολα ένα παιδί αλλάζει τις γλώσσες, πόσο εύκολα τα καταφέρνει και με τις δύο, γιατί δεν αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για δύο διαφορετικές γλώσσες.

Περισσότερα...

 

Παιδικά ατυχήματα

Από τί προκαλούνται; Πως αποφεύγονται; 

Τα παιδικά ατυχήματα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς βρίσκονται στην κορυφή όλων των αιτιών θανάτου της παιδικής ηλικίας. Η αποφυγή τους τόσο στο περιβάλλον του σπιτιού τους όσο και έξω απ' αυτό, π.χ. τροχαία ατυχήματα, πρέπει να αποτελεί το βασικότερο στοι­χείο της μοντέρνας διαπαιδαγώγησης. 

Είναι αλήθεια πως στα νήπια και τα μικρά παιδιά, τα περισσότερα ατυχήματα, συμβαίνουν στο σπίτι. Ο τρόπος αντιμετώπισης τους αφορά:

  • Στην απομάκρυνση ή και διαφύλαξη επικίνδυνων αντικειμένων (π.χ. συσκευές, διάφοροι μηχανισμοί κ.λπ.). .
  • Στη σωστή επιτήρηση των παιδιών.
  • Στη σωστή καθοδήγηση του παιδιού για ανάπτυξη συμπεριφοράς, ώστε να μπορεί, με το χρόνο μόνο του να υποψιάζεται σωστά τον κίνδυνο και να τον αποφεύγει.

 

Περισσότερα...

 

Διάσπαση προσοχής - Υπερκινητικότητα

 

Τι ρόλο παίζει η προσοχή στη μάθηση και πότε διαταράσσεται ;

Εκτός από την κατηγορία των γνωστικών διαταραχών τις οποίες προαναφέραμε και οι οποίες έχουν να κάνουν με επιμέρους γνωστικές ικανότητες υπάρχει και μία άλλη διαταραχή που αφορά την δυνατότητα ενός παιδιού να συγκεντρωθεί και να προσέξει εκλεκτικά τα διάφορα περιβαλλοντικά ερεθίσματα.

Η δυνατότητα της συγκέντρωσης ενός παιδιού είναι βασική στην μάθηση. Ένα παιδί το οποίο δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σ΄αυτό που βλέπει ή ακούει ή αισθάνεται δεν μπορεί να το μάθει.Όταν λοιπό ένα παιδί έχει διάσπαση προσοχής στην ουσία κινδυνεύει να μείνει πίσω σε όλες τις μαθησιακές δραστηριότητες, ακριβώς γιατί η προσοχή είναι προϋπόθεση της μάθησης.

Η διαταραχή της προσοχής μπορεί να υπάρχει από μόνη της αλλά πολύ συχνά συνοδεύει και άλλα προβλήματα όπως π.χ καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου, ΕΜΔ και άλλα. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίον στην προσπάθεια να ταξινομηθούν οι μαθησιακές διαταραχές τα πράγματα περιπλέκονται .

Πολύ συχνά παιδιά τα οποία έχουν επί μέρους διαταραχές στις γνωστικές τους λειτουργίες, έχουν παράλληλα και διάσπαση προσοχής, οπότε εμφανίζονται να υπολείπονται σε πολλούς τομείς αλλά σε κάποιους πολύ περισσότερο απ' ότι σε άλλους .

 

 


 

Βρείτε μας στο facebook